Skip to main content

Types of People

TYPE OF PERSONS  தமிழில் 
Type 1

Those who KNOW and KNOW that they KNOW; they are the learned, so follow them. 

Exegesis: 

The phrase "Those who KNOW and KNOW that they KNOW; they are the learned, so follow them" can be exemplified in various contexts. Let's consider an example from the field of science. 

Imagine a renowned physicist who not only has a deep understanding of the fundamental principles of physics but also possesses a keen awareness of the limitations and uncertainties within the field. This physicist not only knows about various theories and their applications but also comprehends the nuances and complexities involved. They are constantly seeking to expand their knowledge and are open to new discoveries and perspectives. 
In this example, the physicist represents someone who "KNOWs" (possesses knowledge) and is aware that they "KNOW" (conscious of their knowledge). 

Their self-awareness and humility about the knowledge they hold make them a trusted authority in their field. Others, including students and fellow scientists, are encouraged to follow the guidance and learn from the wisdom of such individuals. 

This concept emphasizes the importance of seeking guidance from those who not only possess expertise in their respective fields but also exhibit a deep understanding and awareness of the scope and limitations of their knowledge. 

தங்களுக்குத் தெரியும் என்பதை அறிந்தவர்கள் மற்றும் அதனை உணர்ந்து கொண்டவர்கள்;  அவர்கள் கற்றறிந்தவர்கள், எனவே நீங்கள் அவர்களைப் பின்பற்றுங்கள்.

விளக்கவுரை

"அவர்கள் அறிந்ததை அறிந்தவர்கள், தான் அறிவேன் என உணர்ந்து கொண்டவர்கள்; அவர்கள் கற்றவர்கள், எனவே அவர்களைப் பின்பற்றுங்கள்" என்ற சொற்றொடரை பல்வேறு சூழல்களில் எடுத்துக்காட்டலாம்.  அறிவியல் துறையில் இருந்து ஒரு உதாரணத்தைக் கருத்தில் கொள்வோம்.

இயற்பியலின் அடிப்படைக் கோட்பாடுகளைப் பற்றிய ஆழமான புரிதல் மட்டுமின்றி, அந்தத் துறையில் உள்ள வரம்புகள் மற்றும் நிச்சயமற்ற தன்மைகள் பற்றிய தீவிர விழிப்புணர்வையும் கொண்ட ஒரு புகழ்பெற்ற இயற்பியலாளரை கற்பனை செய்து பாருங்கள்.  இந்த இயற்பியலாளர் பல்வேறு கோட்பாடுகள் மற்றும் அவற்றின் பயன்பாடுகளைப் பற்றி அறிந்திருப்பது மட்டுமல்லாமல், அதில் உள்ள நுணுக்கங்களையும் சிக்கல்களையும் புரிந்துகொள்கிறார்.  அவர்கள் தொடர்ந்து தங்கள் அறிவை விரிவுபடுத்த முயல்கிறார்கள் மற்றும் புதிய கண்டுபிடிப்புகள் மற்றும் முன்னோக்குகளுக்கு திறந்திருக்கிறார்கள்.

இந்த எடுத்துக்காட்டில், இயற்பியலாளர் "தெரிந்தவர்" (அறிவைக் கொண்டவர்) மற்றும் அவர்கள் "அறிந்தவர்கள்" (தங்கள் அறிவை உணர்ந்தவர்கள்) என்பதை அறிந்தவர்.  அவர்கள் வைத்திருக்கும் அறிவைப் பற்றிய அவர்களின் சுய விழிப்புணர்வு மற்றும் பணிவு அவர்களை தங்கள் துறையில் நம்பகமான அதிகாரியாக ஆக்குகிறது.  மாணவர்கள் மற்றும் சக விஞ்ஞானிகள் உட்பட மற்றவர்கள் வழிகாட்டுதலைப் பின்பற்றவும், அத்தகைய நபர்களின் ஞானத்திலிருந்து கற்றுக்கொள்ளவும் ஊக்குவிக்கப்படுகிறார்கள்.

இந்த கருத்து, அந்தந்த துறைகளில் நிபுணத்துவம் பெற்றவர்களிடமிருந்து வழிகாட்டுதலைப் பெறுவதன் முக்கியத்துவத்தை வலியுறுத்துகிறது, ஆனால் அவர்களின் அறிவின் நோக்கம் மற்றும் வரம்புகள் பற்றிய ஆழமான புரிதல் மற்றும் விழிப்புணர்வை வெளிப்படுத்துகிறது.
Types of people

Type 2

Those who KNOW and DON’T KNOW that they KNOW; they are asleep, wake them up.

Explanation:

The phrase "Those who KNOW and DON’T KNOW that they KNOW; they are asleep, wake them up" refers to individuals who possess knowledge or potential but are not consciously aware of it or are not actively utilizing it. They may have untapped abilities, insights, or talents that they are not fully aware of, and the phrase suggests that they could benefit from becoming more conscious of their capabilities or potential.

An example of someone who fits this description might be a talented artist who doubts their creative abilities and has not fully realized or acknowledged their own potential. Despite possessing artistic talent, they may be unsure of their capabilities and may not be actively pursuing their artistic passions due to self-doubt or fear of failure. In this context, they "KNOW" on some level, but they "DON’T KNOW that they KNOW" in the sense of not fully recognizing or embracing their artistic gifts and potential.

"Waking them up" in this context could involve providing support, encouragement, and opportunities for self-discovery and growth. For example, a mentor or supportive community could help the artist recognize and embrace their creative abilities, guiding them to explore and develop their skills and ultimately realize their potential.

தங்களுக்குத் தெரியும் என்று தெரியாதவர்கள்; அவர்கள் தூங்குகிறார்கள், அவர்களை எழுப்புங்கள்.

உதாரணம்

"தங்களுக்குத் தெரியும் என தெரியாதவர்கள்; அவர்கள் தூங்குகிறார்கள், அவர்களை எழுப்புங்கள்" என்ற சொற்றொடர் அறிவு அல்லது திறனைக் கொண்டிருக்கும், ஆனால் அதை உணர்வுபூர்வமாக அறிந்திருக்காத அல்லது தீவிரமாகப் பயன்படுத்தாத நபர்களைக் குறிக்கிறது. அவர்கள் பயன்படுத்தப்படாத திறன்கள், நுண்ணறிவுகள் அல்லது அவர்கள் முழுமையாக அறிந்திருக்காத திறமைகளைக் கொண்டிருக்கலாம், மேலும் அவர்களின் திறன்கள் அல்லது திறனைப் பற்றி அதிக விழிப்புணர்வை ஏற்படுத்துவதன் மூலம் அவர்கள் பயனடையலாம் என்று இந்த சொற்றொடர் அறிவுறுத்துகிறது.

இந்த விளக்கத்திற்கு பொருந்தக்கூடிய ஒருவரின் உதாரணம், திறமையான கலைஞராக இருக்கலாம், அவர் அவர்களின் படைப்பு திறன்களை சந்தேகிக்கிறார் மற்றும் அவர்களின் சொந்த திறனை முழுமையாக உணரவில்லை அல்லது அங்கீகரிக்கவில்லை. கலைத்திறனைக் கொண்டிருந்தாலும், அவர்கள் தங்கள் திறன்களைப் பற்றி நிச்சயமற்றவர்களாக இருக்கலாம் மற்றும் சுய சந்தேகம் அல்லது தோல்வி பயம் காரணமாக தங்கள் கலை ஆர்வங்களை தீவிரமாக பின்பற்றாமல் இருக்கலாம். இந்த சூழலில், அவர்கள் ஏதோ ஒரு மட்டத்தில் "தெரியும்", ஆனால் அவர்களின் கலைப் பரிசுகள் மற்றும் திறனை முழுமையாக அங்கீகரிக்கவோ அல்லது தழுவவோ இல்லை என்ற பொருளில் "அவர்களுக்குத் தெரியும் என்று தெரியாது".

இந்த சூழலில் "அவர்களை எழுப்புதல்" என்பது சுய கண்டுபிடிப்பு மற்றும் வளர்ச்சிக்கான ஆதரவு, ஊக்கம் மற்றும் வாய்ப்புகளை வழங்குவதை உள்ளடக்கியது. எடுத்துக்காட்டாக, ஒரு வழிகாட்டி அல்லது ஆதரவான சமூகம் கலைஞரின் படைப்புத் திறன்களை அடையாளம் கண்டு அரவணைத்து, அவர்களின் திறன்களை ஆராய்ந்து வளர்த்து, இறுதியில் அவர்களின் திறனை உணர வழிகாட்டும்.
Types of People தமிழ் 
Type 3

Those who DON’T KNOW and KNOW that they DON’T KNOW; they desire to learn, so teach them.

Explain with example

Type 3 individuals are those who are aware that they lack certain knowledge or skills, but they have a strong desire to learn and improve themselves. 

An example of a Type 3 person could be someone who is new to a particular field or subject, such as a student learning a new language. They recognize that they are starting from a point of limited knowledge, but they are eager to seek out resources, ask questions, and actively engage in learning in order to increase their understanding and proficiency in that area. 
In teaching this type of person, it's important to provide clear explanations, resources, and support to help them bridge the gaps in their knowledge and skills, thus allowing them to progress toward their goal of learning and growth.

Types of People தமிழ்
 வகை 3

தெரியாதவர்கள் மற்றும் அவர்களுக்குத் தெரியாது என்று அறிந்தவர்கள்;  அவர்கள் கற்றுக்கொள்ள விரும்புகிறார்கள், எனவே அவர்களுக்கு கற்பித்தல் உங்கள் கடமை.

 உதாரணம் 

வகை 3 நபர்கள் தங்களுக்கு சில அறிவு அல்லது திறன்கள் இல்லை என்பதை அறிந்தவர்கள், ஆனால் அவர்கள் தங்களைக் கற்று மேம்படுத்திக் கொள்ள வேண்டும் என்ற வலுவான ஆசை கொண்டவர்கள்.

வகை 3 நபரின் உதாரணம், ஒரு குறிப்பிட்ட துறை அல்லது பாடத்திற்கு புதியவர், அதாவது ஒரு மாணவர் புதிய மொழியைக் கற்றுக்கொள்வது.  அவர்கள் வரையறுக்கப்பட்ட அறிவின் ஒரு புள்ளியிலிருந்து தொடங்குகிறார்கள் என்பதை அவர்கள் அறிவார்கள், ஆனால் அவர்கள் அந்த பகுதியில் தங்கள் புரிதலையும் திறமையையும் அதிகரிக்க வளங்களைத் தேடவும், கேள்விகளைக் கேட்கவும், கற்றலில் தீவிரமாக ஈடுபடவும் ஆர்வமாக உள்ளனர்.

இந்த வகை நபர்களுக்கு கற்பிப்பதில், அவர்களின் அறிவு மற்றும் திறன்களில் உள்ள இடைவெளிகளைக் குறைக்க உதவுவதற்கு தெளிவான விளக்கங்கள், ஆதாரங்கள் மற்றும் ஆதரவை வழங்குவது முக்கியம், இதனால் அவர்கள் கற்றல் மற்றும் வளர்ச்சியின் இலக்கை நோக்கி முன்னேற அனுமதிக்கிறது.
Types of People 
Type 4

Those who DON’T KNOW and DON’T KNOW that they DON’T KNOW; they are ignorant, avoid them.

Explanation 

Type 4 individuals are characterized as those who lack certain knowledge or skills, yet are unaware of their own deficiencies in these areas. 

An example of a Type 4 person could be someone who is overconfident in their abilities despite lacking the necessary expertise. For instance, an individual who believes they are proficient in a certain language without realizing that their skills in that language are quite limited. 

Because they are unaware of their own ignorance, engaging with Type 4 individuals in a learning or teaching context can be challenging. It's essential to approach interactions with them delicately, perhaps gently guiding them towards insights rather than directly pointing out their lack of knowledge. 

However, if their overconfidence leads to potential harm or incorrect information being disseminated, it might be necessary to address the issue directly, albeit with sensitivity. 

In general, it's important to be mindful when interacting with Type 4 individuals and to approach their learning and development with patience and understanding.

வகை 4

தெரியாதவர்கள் மற்றும் அவர்களுக்கு தெரியாது என்று தெரியாதவர்கள்;  அவர்கள் அறியாதவர்கள், அவர்களை தவிர்க்கவும்.

விளக்கம்

வகை 4 நபர்கள் சில அறிவு அல்லது திறன்கள் இல்லாதவர்களாக வகைப்படுத்தப்படுகின்றனர், ஆனால் இந்த பகுதிகளில் தங்கள் சொந்த குறைபாடுகளை அறிந்திருக்கவில்லை.

வகை 4 நபரின் உதாரணம், தேவையான நிபுணத்துவம் இல்லாவிட்டாலும், தங்கள் திறன்களில் அதீத நம்பிக்கை கொண்ட ஒருவர்.  உதாரணமாக, ஒரு குறிப்பிட்ட மொழியில் அவர்கள் திறமையானவர்கள் என்று நம்பும் ஒரு நபர், அந்த மொழியில் தங்கள் திறமை மிகவும் குறைவாகவே உள்ளது என்பதை உணராமல்.

அவர்கள் தங்கள் சொந்த அறியாமையை அறியாததால், கற்றல் அல்லது கற்பித்தல் சூழலில் வகை 4 நபர்களுடன் ஈடுபடுவது சவாலானதாக இருக்கலாம்.  அவர்களுடனான தொடர்புகளை நுட்பமாக அணுகுவது அவசியம், ஒருவேளை அவர்களின் அறிவின் பற்றாக்குறையை நேரடியாக சுட்டிக்காட்டுவதை விட, நுண்ணறிவுகளை நோக்கி மெதுவாக அவர்களை வழிநடத்தலாம்.

இருப்பினும், அவர்களின் அதீத நம்பிக்கையானது தீங்கு விளைவிக்கும் அல்லது தவறான தகவல் பரப்பப்படுவதற்கு வழிவகுத்தால், பிரச்சினையை உணர்திறனுடன் நேரடியாக உரையாடுவது அவசியமாக இருக்கலாம்.

பொதுவாக, வகை 4 நபர்களுடன் பழகும் போது கவனமாக இருப்பதும், அவர்களின் கற்றல் மற்றும் வளர்ச்சியை பொறுமை மற்றும் புரிதலுடன் அணுகுவதும் முக்கியம்.

Comments

Popular posts from this blog

How to cope with stress and pressure of student's life...

How to cope with stress and pressure of student's life... Annapoorni Balan Principlal IUEF SECRETARY GENERAL for Pooma Educational Trust and The UN Volunteers. 1. Time management  The fear of running out of time triggers stress. Managing time will help you to stay calm and relaxed. Make a time table for your daily studies and tasks. The important thing to remember while making a work schedule is to keep it real and simple. Set priorities and keep a reminder for all the deadlines. Make sure your work schedule includes eight hours of sleep, frequent breaks during study time and time to relax. 2. Exercise Working-out will not only keep your body healthy but will help you to stay active and focused. You can go for walking or work out in the gym. You body produces endorphin when you exercise and this makes you feel good. Doing sports or practicing yoga will also help. Doing yoga will relax your body and calm your mind. 3. Talk it out According to studies, talking to your ...

Psychological Assessment v/s Psychological Testing

Psychological Assessment v/s Psychological Testing In general, conscious or unconscious, whole counseling process or testing process is termed as psychological assessment but that is not true. Even sometimes psychological assessment and psychological testing is treated in same context. In actual, there is much difference in psychological assessment and psychological testing. Assessment is an integral part of day to day life, while in context of counseling, it is one of the important work of the counsellor. All proceeding, accuracy, result, remedies, depends on assessment. Psychological assessment is a process that involves the integration of information from multiple sources, such as tests related to ability, intelligence, interests or attitudes as well as information from personal interviews. It is an initial process of counseling that leads the foundation of effectiveness of counseling process. It is obvious that if collected information will be exact and proper furthe...

Fall in love with yourself

I got a call from an unknown number which I usually do not answer but somehow my intuitive mind kept telling to answer this call and I did. A Girl - Ma’m I got your number from someone and he mentioned you can help me. Me - Pls tell me more about you. Girl - Ma’m I’m studying in final year and I’m good at Studies and have scored brilliant marks in last 2 years but now everything is turning upside down in my life, I can’t concentrate, the love of my life has left me abandoned. It breaks my heart when teenagers use such strong words (abandon). But then   That is how we are conditioned in the society we live in. Me - I asked her to meet and we discussed about her life and loss of love that she feels. I gave her two empty glasses and asked her to fill any of them with water. She said there is no water on the table can she ask for it? No was my answer. Then I gave her one glass full of water and asked her to now fill the other glass with this water. Yes...